läs det här om du känner för det, du måste ingenting.

Mitt rum doftar nybakat bröd. I mitt rum hör jag Anthony i Anthony & the Johnson's sjunga för mig. Mitt ljusblå rum är litet och allt syre är förbrukat. Mitt rum har ett fönster med fördragna turkosa gardiner med vita blad på. Ljuset går igenom och mitt lilla rum har ett lite obehagligt sken. Lite sådär, när du vaknar upp en sommardag och hoppas att solen ska skina och himlen skall vara utan tjocka hit-och-dit-placerade molntussar. Du inser att just nu är solen bakom en hit-och-dit-placerat molntuss och du vänder dig bort lite från fönstret.

Nu är jag hungrig och skall dissikera brödet. Och öppna fönstret för att höja den strypta syrehalten.

Så.

Heartbeats med fina Joze ger mig fortfarande hjärtknip och gör mig ordsvag. Jag kan tappa allt, ord, saker, tankar, steg, ögonlock, fattning om nutiden när denna skapelse befärgar min värld för 2 minuter och 39 sekunder. Jag kommer ihåg när jag hörde den här låten för första gången. Det var reklam på teve. Miljoner färgade studsbollar studsade ned för en gata och spred sig i denna stad. Färgade vardagen i alla möjliga färger.




Det bästa jag har gjort i hela mitt liv var att flytta till stockholm. Jag mår sådär jävla bra och hela jävla livet är helt jävla framför mig. Jävlar vad man ska göra något sånt här. Dröm, och följ dina drömmar. Låt inte någon bestämma vad du kan och inte. För det vet du bäst. Människor är besatta av att säga åt andra att gör så och gör så. Det är bra att ha åsikter och säg vad du tycker, men snälla kära hjärtan, slutbestäm Aldrig åt någon som inte är du.
Du som är Du, Du vet bäst vad som är bäst för Dig i slutändan. Lyssna på andra och låt de säga sina reflektioner av den där situationen. Men låt ingen bestämma över dig. Ta ingen skit.

Jag har levt mitt liv genom andra, så många gånger. Låtit andra säga vad de tycker och utan vidare reflektion har jag följt deras väg, istället för min egen. Jag har gjort och sagt saker jag inte velat, bara för att tillfredsställa andras inre och deras maktbegär. En osäker människa kan man styra och utnyttja eftersom denna har svårt att säga ifrån på något den inte vill. En osäker människa är lätt att sätta sig på.
Jag har inte läst psykologi eller liknande, jag kan inte läsa mig och andra genom det Freud har sagt eftersom jag inte vet vad han har sagt. Men jag kan förstå ändå, för allt är egentligen så enkelt och naturligt. Jag har lärt mig av att leva och jag har lärt mig av kloka människor. Kloka människor som har förstått mig och som inte försöker sätta sig på mig och som inte har försökt manipulera mig till deras åsikter.
Följ din känsla och var dig själv.
Det har alltid varit en så självklar mening som funnits runt om Dig och Mig och Alla andra genom hela livet.
Jo, var dig själv genom att följa din känsla. Säg inte ja fast du menar nej. Allting går igenom hjärtat, allting baserar på hur Du känner dig när du skall ta beslut som handlar om Dig.
Jag tar fortfarande skit och jag har fortfarande svårt att alltid stå upp för mig själv. Men jag har bestämt mig. Varför ska jag ta skit när det är de som kastar skiten, som egentligen har maktbehov och för mycket i deras inre som de vill ta ut?
Passa inte alltid in. Var dig själv och gör det du tycker om och manipulera inte dig själv att tycka som någon annan. Då lever du ditt liv genom någon annan, och det är när du är som du verkligen är som du lever ditt eget liv. Följ dina drömmar och glöm inte att komma ihåg de. Du är en blomma som behöver vatten(drömmar) och sol(omgivning du trivs med t.ex). Du kan inte växa om du inte följer dig själv och mår bra.
Det jag menar är inte, tänk bara på dig själv. Tänk vad som är bäst för dig och gör sådant som du mår bra av, då mår människorna runt om dig automatiskt också bra.
Kom igen världen, sluta aldrig drömma. och kom ihåg, ingenting är omöjligt. Det är bara du som sätter dina egna gränser och varför inte göra något alldeles underbart och bevisa dig själv och alla andra, joho klart jag kan! Jag har all världens möjligheter att göra det jag vill. Eftersom jag gör något jag vill, gör jag det med mitt hjärta. Och genom att bara vara mig själv
ger jag det

vackraste

jag har

att ge till

livet.



Kommentarer

Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0