jag är en människa


Jag kan knyta min näve och slå på din stolthet. Jag kan putta ner dig i en smutsig vattenpöl och sparka på dina drömmer. Jag kan slita av dig dina kläder och skratta åt ditt inre. Jag kan våldta din glädje. Jag kan använda min makt och  överrösta dina åsikter. Jag kan skratta åt dig för att du finner glädje i nåt främmande. Jag kan kasta sten på dig för att du inte gör som jag.
Jag kan ta fram en pistol och skjuta dig.

Vad är fult? Vad är fint? Finns det oskrivna regler som, även fast osagda, gäller? Är du och jag samma? Tänker vi likadant? Känner jag som du? Vet Jag vad som är bäst för Dig?

Du är du, ta vara på dig. Det finns ingeningeningeningeningen som vet exakt vad du innerst inne vet. Ingen som vet exakt vad du innerst inne känner. Ingen som vet vad du innerst inne vill.

Du är en människa. En individ. Du finns. Du räknas med, precis som alla andra, lika mycket. "Den" är inte mer människa bara för att fler vet vem denne är. "Den" är inte mer människa för att den är känd över hela världen. "Den" är inte mer människa för att dennes åsikter flyger omkring och snurrar runt omkring dig. "Den" är inte mer människa för att denne verkar tro det, som om denne skulle ha två platser istället för en. "Den" är inte mer människa för att denne säger mera.

Något du tycker är fult, tycker jag är fint. Något jag tycker är fult, tycker du är fint. Något jag tycker är fint tycker du också är fint.

Om någon tar upp ett vapen  och vill skjuta, ta upp ett vapen och skjut tillbaka. Om "någon" har ett vapen, har du också ett vapen.

Världen gör mig galen, världen ger mig feber. En åsikt är inte en wikipediarelaterad faktakbaserad A4-text. En åsikt är en enskild människas sätt att säga vad Denne tycker.

Du,
låt inte din energi ätas upp av någons behov av makt.






Kommentarer
Postat av: linsen

wo"man", thats deep :o =)

Postat av: karro

så JÄVLA bra srivet, Kajsa!!

2011-04-26 @ 15:48:59

Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0