oh I've got music comin out of my hands and feet and kisses


Västervik är sig likt, tro det eller ej. Hösten är här och det blåser precis som jag kommer ihåg. Regnet faller lätt, lätt över oss och de löv som nyss var gröna har förlorat klorofyll och lägger sig i högar i vägkanten tätt intill trottarerna.
Himlen blir möjligen lite mer färglös, men nu får man faktiskt klä sig med fina kappor och människor med rosor på kinderna småspringer lite lätt för att inte bli allt för blöta. Snart skall jag bege mig utåt. Okej jag erkänner att det kanske inte lockar alldeles väldigt mycket att vara den där människan, speciellt inte om man ska ta sig en längre sträcka. Men med bra musik och ett bra mål flanerar jag gärna och sparkar lite i löven och plaskar lite extra i någon vattenpöl när jag tror ingen ser på. 

Nä, nu ska jag med min vita halsduk och mitt röda läppstift ut och möta höstvärlden.


dot


Kommentarer

Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0