Sanningen om att äta


I vilken sinnesstämnng jag än befinner mig i är mat det bästa. Är jag glad: åh det finns nog något gott! Liksom för att glädjen inte vet var den ska ta vägen så det går upp i hjärnan som bestämmer att något att äta gör det ännu mer mysigt! Är jag ledsen/arg vill mitt huvud ge mig något att äta för att "bota" och för att få mig på bättre humör. Är jag hungrig vill jag äta, är jag mätt, då vill jag äta lite mera! Ibland väntar jag med att äta för att bli sådär hungrig för att det ska bli ännu mer underbart att äta. Min relation till att äta kommer aldrig gå i kras och rödbetssallad kommer alltid stå mig närmast hjärtat. Jag tror inte på gud, jag tror på att blanda allt som är gott så blir det gott!
Äta eller något att äta på. Om man inte skulle äta mat skulle man dö och om man äter mycket mat får man ett innehållsrikt liv, och äter man mycket blandad mat får man ett varierat liv med mycket olika spännande händelser..?
Man blir vad man äter, så det där tror jag på. Verkligen.
Speciellt nu vid jul. Jag vet inte om jag har varit hungrig på flera dagar. Vilken lyx man lever i fast man tror att man är fattig. Helt sjukt.

Nu ska jag öppna en oskalad clementin och skala, samtidigt som doften kommer krypande och får det att vattnas litet i munnen. Sedan ska jag äta bit för bit och bara känna hur denna färgglada och söta lilla frukt ger allting lite mer sötma och lite mer färg, mmmmmmm.
.


Kommentarer

Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0