verklighet

hej
imorgon är en dag
som egentligen redan
befinner sig
idag.
eller nu,
är mer sant
för dag har redan passerat
och
natten lyser med sitt mörka djup.
natt på väg mot dag
timmar som finns 
timmar som göms
timmar som jag inte vet om
timmar som är
oändliga om hjärna och kropp
inte är av en
osynlig röd
tråd.
timmar som andas minnen och
timmar som doftar
ny
dag.

som
rosor som en gång öppnade sig
från små viljandes rosenknoppar
förblev
ingenting.
har inte förblivit
nånting.
förblir kanske
någonting.
men nu
nu är något
något stort.
jag ser fram emot
imorgon
som egentligen är idag fast ändå inte
för imorgon är
en dag.
en ny dag.
en bra dag.
som idag
fastän att det föll regn och blåst igenom min jacka
för jag kom ju in
i ett varmt hem
och har ändå en jacka
och faktiskt ett par nya jeans.
ljusblå
precis som
den himmel som
omringar en sol ovan all jord.
imorgon bär jag
med min
även
morfars gamla,
jordglobslampa och förändrar
mitt liv
en aning.

nu skall denna natt
få omringa sig
runt
mig och
klappa min kind
för att
sedan väcka mig
till känslan av
morgonljus som
lyser
in genom hålet
i min rullgardin.


.

Kommentarer

Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0