du vackra kvävda frihetsfågel





Utanför mitt fönster hörs ljudet av små flingor.
Innanför mitt fönster hörs klingande toner och visslande sångare.
Utanför min dörr hörs katter jamaklösaspinnaleka,
hörs tvapparatröstermusikbestickslagmottallrikar,
hörs fåglar kvittra,
hjärteskärande kvitter.
Instängt, kvävt
fågelkvitter
ifrån en bur

jag längtar efter våren.

En vacker vårdag ska jag släppa ut de där fåglarna. Den dagen skall vara solig och varm och vindstilla och färggrann o dofta av alla möjliga söta vårdofter.
Jag längtar efter den dagen,
när jag hör kvittrande vårfåglar sväva omkring utanför mitt fönster
och när jag hör
de lätta vingslagen
ifrån en
frihetsfågel.


Kommentarer
Postat av: Linsis

Dina skriverier stavas ett ord Awesomeness! <3

2011-02-18 @ 14:33:17
Postat av: Anonym

Tack! Din kärlek värmer <3

2011-02-19 @ 12:52:47
Postat av: Maria

Om jag skulle ta och komma till Stockholm då? Haha, herregud, skulle förmodligen få gå runt med haklapp eller nåt!!!

Allt bra med sköna bönan?

PUSS

2011-02-20 @ 11:19:58
URL: http://crazyoslo.blogg.se/
Postat av: Majsan

Ja du! Men du MÅSTE ha pengar till peace&love i sommar! :D

2011-02-24 @ 17:43:30
URL: http://headoverheals.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0