big city love


stockholm stad under juletid
kan vara hektisk
kan vara snövit
kan vara kall
kan vara glittrig
kan vara vacker



det glittrar av varmt ljus över vår stad. snön lyser med sin frånvaro men uppenbarar sig i små, små skitiga snöhögar. Toppad av grus ifrån de asfalterade gågatorna. Om man skall reflektera, julen har varit fin. Dagarna är fina. I måndags åkte vi, fyra timmars resa söderut. Förra årtiondets hemtrakter, hem för några år sedan. Mor, far och bror, ja vi satt i samma bil.
Innan vi åkte, så drömde jag om och längtade efter, något. Något litet som ändå, för mig, kändes stort. När jag skulle komma fram till det gula huset, i hörnet av den välbekanta gatan, var där något, en tanke, som bringade en liten lyckokarusell inom mig. Något jag skulle göra, någon jag skulle umgås med.
Gosa med katt. Wilma wilma wilma, lille söta katt.
Nu är jag här, wilma ihopkurad i vardagsrummet.
Ses stockholm, ses.






Kommentarer

Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0