vänskapshjärta



det är onsdag kväll. jag är trött och glad. ute är det mörkt och inne glittrar lampor. i ögonvrån blinkar tvn där amerikanska serier sätter färg till den fyrkantiga skärmen. ifrån sovrummet hörs tystnad och jag anar sovande andetag. undrar vad alla sovande människor drömmer.
undrar i mitt huvud, här, nu. 
undrar om grannen är uppe och går runt i en svängande morgonrock för ett glas vatten. undrar om det kliver runt någon ensam människa i kvarteret med sin hund för att göra dagens sista lilla utflykt. undrar hur mina nära har det. undrar var de befinner sig och målar upp tavlor som är målade med tankar. undrar vad vänner tänker på. hur de har det. undrar om de vet att jag egentligen helst av allt vill ha de nära mig. hela tiden egentligen. 
vänner. ni är med.
jag gillar det. 
jag gillar er.












Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh fint! du är för fin!


Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0