fortsättningen följer och början tar vid


no end no beginning

är det så det är, inget slut ingen början?
precis som i, ingen början inget slut?
börjar man inte kan man inte sluta slutar man inte kan man inte börja.
eller? vart ska man börja? hur vet man att man har börjat, för att kunna sluta?
vill man sluta? vill man ens börja förresten?
ja börja vill man. eller det beror på? men fortsätta då? tänk om jag vill fortsätta men börja på något annat ändå, utan att sluta med det första? får man det? vem bestämmer vad som är en början och vad som är ett slut?
du? jag? vi tillsammans? eller beror det på?
är det här ens ett inlägg med en början? är inte det här bara en fortsättning på något? något annat som var påbörjat? kanske bara i mitt eget huvud? men hur ska du kunna veta att det då bara är en fortsättning?
är det kanske till och med ett slut? hur skulle det här kunna vara ett slut när bara frågor ställs? måste man inte få ett svar för att få kalla ett slut just ett slut? eller kan det vara ett slut att få en fråga? som för att kunna börja?

jag vill börja. men egentligen har jag redan börjat, och jag fortsätter. men sluta? ett slut? på vadå? ska jag sluta? vad är det jag har påbörjat?
varför ska jag sluta? jag kan väl bara börja? igen? ska man börja - fortsätta - sluta? så är väl livet egentligen? föds lever dör? sådär kort bara? är det inte mera?

föds får tänder växer upp börjar skolan blir äldre får finnar växer blir längre dricker alkohol fyller tjugofem träffar nya vänner blir äldre träffar trevlig människa att dela sitt liv med börjar få annan färg på håret träffar annan trevlig människa som lockar ännu mera för denne vill gifta sig och skaffa tre barn du blir gravid eller din livskamrat blir gravid barnen föds nämen det var tydligen tvillingar underbart på jobbet blir befordrad barnen växer upp och du blir barnbarnens farmor eller morfar du har en fin trädgård att plantera luktärt och potatis i medan pensionen har kommit ifatt din ålder och dina vänner bjuder in på söndagsfika klockan elva varje söndag eftersom då är det klart i kyrkan men du går inte i kyrkan eftersom du har hela ditt liv lärt dig att vara annorlunda och man ska inte go with the flow som man sa på din tid när du var ung på tvåtusentalet din livskamrat börjar glömma att göra sina vardagliga sysslor och du har ont i ryggen och benen och måste böja dig lite mer för att inte ha för mycket smärta och då är en rullator en kär vän du får återkommande smärtor och måste träffa en läkare bestämd tid varje vecka och din livskamrat hade värk i hela kroppen och denne glömde bort ditt namn och försvann in i en annan värld in i något annat du ej kan nå och nu är du ensam men ensam är stark tycker vissa i längden tynar du bort och kort efter utan din livskamrats närvaro och närhet väntar slutet.
början fortsättning slut. finns det mer?

jag ska börja. igen? hur mycket kan man börja? hur många gånger? vad händer när det inte går att börja mer? finns det en gräns? med vad ska jag börja? hur ska jag kunna veta när jag inte vet? vill jag veta?

jag ska börja. bara börja. finns inte säkert något slut på just det. bara en fortsättning tills jag vill börja igen. eller sluta med det jag påbörjade en gång. allt det jag alla gånger har påbörjat genom början och fortsättningen.

fortsättningen följer och början tar vid.


punkt


Kommentarer
Postat av: Linsen svarar

Jag blev sur för att.



ja såg på nån film på tv,n o dom var så himla dumma mot "negrerna" som bara ville spela basket , o ja höll nästan på att börja gråta.

Det var HEMSKT förr i tiden och det är de nu med bara att det är modernare och dom lyckas släta över all idioti lite mera nu än då =(

2010-10-03 @ 23:57:19
URL: http://nyponsoppan.blogg.se/
Postat av: Maria svarar

Du har aldrig funderat på att bli skribent, krönikör eller journalist? du skriver så jävla bra!!! <3

2010-10-06 @ 18:04:11
URL: http://crazyoslo.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0