Jag vill inte ha eran definition av det ni kallar svenskhet


Jag/vi följde ganska bra valet hela dagen, söndagen den nittonde september. På kvällen/natten hade jag ont i magen, jag kunde inte sova, jag var arg.

Jag röstade på vänsterpartiet, för jag tycker att att människors värde skall delas lika. Jag tycker inte att de som har en pappa som betalar allt de gör ska få gå före i kön bara för att de har ett ekonomiskt bättre utgångsläge.
Jag tycker att människor, du och jag, han och hon, långa korta, vita, gula, svarta, rosa ska kunna få möjligheten att leva i ett samhälle där om man ramlat ner i ett lerigt dike, skall man kunna få hjälp upp. Annars är det lätt att fastna eller sjunka ännu längre ner. Självklart skall man försöka ta sig upp själv, men ibland är det för lerigt för att kunna få ett fotfäste.
En liten metafor för vad som är medmänsklighet, och detta är något som gör att ett samhälle kan gå framåt, tillsammans och det som gör att ett samhälle kan utvecklas åt rätt håll.

Jag bara undrar, vad kommer att hända nu? Sverigedemokraterna har fler mandat än Vänsterpartiet till riksdagen.
Sverigedemokraterna är ett parti som faktiskt har rasistiska grunder att stå på, där de ledande inom partiet har varit med i olika organisationer som har rasism som ledord.

Jag vill inte bli förknippad med rasism. Jag tänker göra allt jag kan för att få ur sverigedemokraterna ur riksdagen. För jag vill att Sverige ska få en utveckling, inte att vi ska gå tillbaka flera decennier.

Jimmie Åkesson, Jag vill inte ha eran definition av det ni kallar svenskhet.



http://www.youtube.com/watch?v=XZxbF-umFSc&feature=related
Bra sagt av Soran Ismail.



dot.

Kommentarer
Postat av: K

Bra skrivet!!

2010-09-21 @ 20:26:20
URL: http://inheartfireburns.blogg.se/
Postat av: Linsen

"Bra skrivet!!" är bara förnamnet.

Gåshud på armarna ju! :D Fortsätt skriva så,

och jag är gärna på att göra allt jag kan för att få ut SD ur riksdagen!

2010-09-21 @ 22:34:39
URL: http://nyponsoppan.blogg.se/
Postat av: TMP

Dock är Sverige ett demokratiskt land och folket valde in SD i Riksdagen, så du kan inte få ett parti därifrån. Självklart kan du uttrycka din åsikt osv, men det är bara acceptera att dom kommer sitta där i 4 år. Det jag undrar över är varför folk börjar gnälla sådant just nu för, efter valet?(går inte göra ett skit) Det hade varit en skillnad om folk börjat med det för 4 år sedan, då det i stort sett stod klart att dom skulle komma in denna gång. Det är bara att bita i det sura äpplet och inte ge dem mera uppmärksamhet än vad media redan gjort.



I övrigt vet du att även jag röstade på Vänsterpartiet.

2010-09-22 @ 21:41:07

Lätta ditt hjärta:

namn:
Kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0